بیا تو ببین چه خبره
اینجا همه چه هست پس بدو بیا تو ببین چه خبره
سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 21:19 ::  نويسنده : شیوا

 خوشبو کردن آشپزخانه فقط با دارچین یا وانیل

خوشبو کردن آشپزخانه فقط با دارچین یا وانیل
 

 

نکات ریز خانه داری,هنر خانه داری

 

اگر پس از سوختن غذا ، درست کردن پیاز داغ و یا اسفند دود کردن آشپزخانه ی شما بوی بدی گرفته است برای رفع سریع این بوی ناخوشایند کمی دارچین یا وانیل با کمی شکر را درون تابه داغ کنید تا حدودی بسوزد خواهید دید که بویی خوش تمامی بوهای قدیمی را در خود فرو خواهد برد.

 

 

منبع : webshad

سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 21:18 ::  نويسنده : شیوا

 لکه گیری و نظافت کابینت ها


 

لکه گیری و نظافت کابینت

 

 

 

برای تمیز کردن کانتر یا پیشخوان آشپزخانه تان کمی سرکه سیب را با مقدار کمی عرق نعنا مخلوط کرده و سپس چند قطره روغن زیتون بدون بو به آن اضافه کنید.

 

یک دستمال نخی را به این مخلوط آغشته کرده و تمام جرم ها و لکه ها را با کمک آن پاک کنید.

 

سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 21:10 ::  نويسنده : شیوا

 خانه داری - نظافت لوازم خانگی - پاک کردن لکه از فرش

پیش از تمیز کردن فرش، حتماً خوب جارو بزنید تا گرد وغبار آن گرفته شود. با مقداری ماست لکه‌هایی را که تازه روی فرش به وجود آمده پاک کنید. برای این منظور ماست را روی سطح لکّه بریزید و با یک قاشق جمع کنید. سپس با دستمال تمیز خوب خشک کنید...

لطفا" برید ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, :: 21:14 ::  نويسنده : شیوا

 

 

آشپزخانه,نکات خانه داری

 

دانستن این نکات به شما کمک می کند تا در شرایط خاص بتوانید با راه حل های ساده مشکلاتی را که در طول روز در آشپزخانه تجربه می کنید، پشت سر بگذارید.

 

اگر بعد از پاک کردن بادنجان یا خرد کردن سبزی سرانگشتان و کف دست تان رنگی شده و رنگ پوست بادمجان یا سبزی را به خود گرفته است پیش از آن که آن را با صابون بشویید با کمک پنبه آغشته به الکل یا آب ژاول دست های تان را پاک کنید.

 

اگر درون سطل نگهداری از برنج تان حشره های ریز و کوچک می بینید برای از بین بردن آن ها توصیه می کنیم مقداری نمک لابه لای برنج بپاشید. اما حتما مراقب باشید که هنگام استفاده از برنج آن را به خوبی بشوئید.

 

برای پیشگیری از فاسد شدن سبزی های در یخچال مراقب باشید در موقع جابه جا کردن مواد غذایی حتما گوشت و ماهی را جدا از سبزی ها و میوه ها قرار دهید.

 

ادویه ها و سبزی های معطر را همواره درون شیشه ها و ظروف در بسته نگاه دارید.نگهداری آن ها در ظروف در باز بو و عطر این گیاهان را از بین می برد.

 

پس از سرخ کردن سیر و پیاز در خانه برای از بین رفتن بوی غذا می توانید از دانه های معطر قهوه و دارچین استفاده کنید.

 

برای پیشگیری از کپک زدن ترشی یا مربا کافی است مقداری گلپر به ترشی و مقداری دارچین به مربای خود اضافه کنید.

این مواد به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده ای که دارند مانع از کپک زدن می شوند.

 

برای نچسبیدن سیب زمینی خرد شده به ماهیتابه هنگام سرخ شدن پس از داغ شدن روغن کمی نمک درون ظرف بریزید.

 

یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 22:53 ::  نويسنده : شیوا

 

نکات خانه داری

نکات خانه داری

تمیز کردن دیوارهای روغنی:
تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی دارند هم سریع‌تر و هم آسان‌تر از دیوارهایی است که رنگ پلاستیکی دارند. برای پاک کردن این دیوارها می‌توانید از‌ محلول زیر استفاده کنید. یک لیتر آب گرم را با ۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و ۱ قاشق آمونیاک ترکیب کنید و با یک تکه ابر روی دیوارها بکشید. فقط توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این پاک‌کننده از دستکش استفاده کنید.

 

 

‌تمیز کردن کاشی و سرامیک:
یک پیمانه آمونیاک، یک‌چهارم پیمانه جوش‌شیرین و یک‌دوم پیمانه سرکه را در یک سطل آب داغ مخلوط کنید و روی کاشی‌ها و سرامیک‌ها بکشید. از این فرمول برای پاک کردن دیوارهای رنگ روغنی نیز می‌توانید استفاده کنید.

 


پاک کردن سفیدک‌های روی کاشی و سرامیک:
اگر یک تکه لیموترش و یک پنبه آغشته به سرکه را روی این لکه‌ها بکشید از بین خواهد رفت.

 


تمیز کردن لکه شمع از روی کاغذ دیواری:

ابتدا با قرار دادن تکه‌ای یخ روی محل مورد نظر پارافین را جدا کنید. سپس یک تکه کاغذ مومی را روی پارافین باقی مانده قرار دهید و روی آن را اتوی گرم بکشید.

 
اگر اجاق گاز شما کثیف شده و نمی‌خواهید از مواد شیمیایی و محصولات آماده استفاده کنید، می‌توانید نیم پیمانه آب داغ را با نصف پیمانه جوش‌شیرین خوب مخلوط کرده و با یک برس نرم روی جرم‌های اجاق‌گاز بمالید. پس از ۱۵ دقیقه نیز آن را با پارچه‌ای تمیز کنید. همچنین می‌توانید ۳ قطره مایع ظرفشویی و ۵ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و ۵ قاشق سرکه سفید را مخلوط کرده و خوب به هم بزنید تا خمیری نرم درست شود. حالا این خمیر را به محلی که جرم گرفته بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن را تمیز کنید. مطمئن باشید اجاق‌گاز شما تمیز و براق خواهد شد.

 

تلفن چه در خانه و چه در محل کار مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد. بنابراین مکانی مناسب برای قرار گرفتن انواع آلودگی و میکروب است اما برای این که گوشی تلفن شما پاک و تمیز باشد، می‌توانید یک یا دو مرتبه در‌ هفته با استفاده از پنبه‌ای آغشته به الکل، تلفن را تمیز کنید.

 

یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 22:20 ::  نويسنده : شیوا

 اتوکشی هم قوانینی دارد

اتوکشی هم قوانینی دارد

اتوکشی هم قوانینی دارداتو کردن نیز مانند هر کار دیگری دارای قوانین و نکاتی است که با رعایت آنها هم کار سریع تر انجام خواهد شد و هم نتیجه بهتری حاصل می‌شود. توصیه‌های زیر نیز در همین راستا ارائه شده اند:

اتوکشی هم قوانینی دارد

پیش از انجام اتوکشی، ابتدا به علائم بین‌المللی روی برچسب متصل به لباس مراجعه کرده و با توجه به آن، لباس موردنظر را اتو کنید. به طور کلی چهار نماد بین‌المللی برای نحوه اتوکشی وجود دارد که در کنار بقیه علائم بر روی برچسب کلیه لباس‌های با دوخت استاندارد دیده می‌شوند. این علائم در قالب طراحی نمادین از یک اتو است که با توجه به تعداد نقاط مشکی قرار گرفته در داخل آن، مفهوم خاصی را ایجاد می‌کند.
۱ ) طرح اتو با سه نقطه مشکی در داخل آن به معنای کاربرد اتوی داغ با درجه حرارت ۴۱۰ درجه فارنهایت یا ۲۱۰ درجه سانتیگراد است.
۲ ) طرح اتو با دو نقطه مشکی در داخل آن کاربرد اتوی گرم با درجه حرارت ۳۲۰ درجه فارنهایت یا ۱۶۰ درجه سانتیگراد را نشان می‌دهد.
۳) طرح اتو با یک نقطه مشکی، اشاره به کاربرد اتوی سرد با حرارت ۲۴۸ درجه فارنهایت یا ۱۲۰ درجه سانتیگراد دارد.
۴ ) چهارمین نماد نیز طراحی یک اتو با دو خط ضربدر مشکی روی آن است که با وجود چنین نمادی بر روی برچسب، اتو کشیدن آن لباس ممنوع است.
توضیح: البته بر روی اغلب اتوها، علاوه بر نقاط موجود در داخل نماد اتو، نام جنس پارچه نیز وجود دارد.
- میز اتوی مورد استفاده‌تان را در ارتفاعی تنظیم کنید که با قد شما متناسب باشد.
- با لایه‌ای از ورق فویل آلومینیوم، سطح روی میز اتو را به صورت صاف و با دقت بپوشانید. فویل گرما را به خود جذب کرده و در نتیجه هنگام اتوکشی گرما از قسمت زیر لباس نیز به آن منتقل می‌شود. به این ترتیب اتوکشی با سرعت بیشتر و نتیجه بهتری انجام می‌پذیرد. البته پوشش سطح فویل شده زیراتویی با پارچه‌ای ضخیم از جنس کتان و یا کاربرد روکش مخصوص میز اتو ضروری است. به طور کلی از آنجا که در اثر اتوکشی مداوم پوشش ثابت پارچه‌ای میز اتو کثیف و لکه دار می‌شود، کاربرد روکش‌های پارچه‌ای مخصوص الزامی‌است. با این کار شما می‌توانید در هنگام لزوم آن را بیرون آورده و جداگانه بشویید.
- همواره مخزن آب اتوی بخارتان را پس از پایان اتوکشی خالی کنید. باقی ماندن آب درون آن سبب ایجاد رسوباتی می‌شود که در نهایت سوراخ‌های بخار را مسدود می‌کند. در چنین شرایطی قسمت آب اتو را با نیمی‌ آب و نیمی ‌سرکه سفید پر کرده و مدت۲ الی ۳ دقیقه اتو را روشن نگه دارید سپس آن را خاموش کرده و برای مدت یک ساعت صبر کنید تا خنک شود و رسوبات کاملاً خیس بخورند سپس محفظه آب را خالی کرده و دوباره با آب سرد پر کنید. حال، اتو را روشن کرده و با زدن دکمه بخار، بخار را از سوراخ‌ها خارج سازید. در صورتی که اتوی بخار شما فاقد دکمه مخصوص بخار بود، کافی است آن را در حالت روشن به صورت افقی روی میله‌های میز اتو قرار دهید تا بخار به همراه آثار باقیمانده از سرکه به طور کامل خارج شوند. برای اطمینان بیشتر پس از مرحله تمیز کردن و رسوب‌زدایی با سرکه، ابتدا از اتو برای اتو کردن ملافه و یا پارچه‌ای کهنه استفاده کنید.
- معمولاً بر روی کف استیل اتوها، لکه‌های قهوه‌ای رنگی ایجاد می‌شوند که باقی ماندن آنها، سبب انتقال این لکه‌ها بر روی لباس می‌شود لذا می‌بایست آنها را با روشی تمیز کرد که به اتو صدمه وارد نشود. برای این منظور چند راهکار وجود دارد.
▪ اول آنکه کف استیل اتو را با اسکاچی نرم که به سرکه سفید و یا الکل آغشته است، تمیز کنید.
▪ دوم آنکه مقداری خمیر دندان را روی پارچه‌ای مالیده و سطح روی لکه را پوشش دهید. مدتی صبر کنید تا لایه خمیر دندان خشک شود سپس با یک پارچه نرم آن را پاک کنید.
▪ روش سوم کاربرد خمیر حاصل از ترکیب جوش شیرین و آب به جای خمیردندان است. بقیه مراحل را نیز مانند همان انجام دهید.
- برای جلوگیری از برق افتادگی روی لباس‌های به خصوص تیره رنگ و از جنس‌های نخی، ابریشمی، رایون و مانند اینها دو راه وجود دارد:
۱) لباس را از قسمت داخلی اتوکشی کنید.
۲) از تکه پارچه‌ای نخی و نمدار استفاده کنید، به این ترتیب که هنگامی‌که از صاف قرار گرفتن لباس بر روی میز اتو مطمئن شدید، تکه پارچه نمدار را روی آن پهن کرده و اتوکشی را بر روی سطح آن پارچه انجام دهید. حال اگر باز هم مشکل برق‌افتادگی به خصوص بر روی درزها با تمام این تمهیدات ایجاد شد تکه پارچه‌ای را خیس کرده و بر روی سطح برق افتاده بمالید در ضمن بقیه قسمت‌های لباس را با کمک پارچه‌ای ضخیم‌تر اتو کنید.
- اگر بی‌دقتی شما سبب ایجاد سوختگی جزئی روی لباس شد، به سرعت آن را در آب سرد فرو برده و چند ساعت بخیسانید. یا اینکه با پارچه‌ای ضخیم و زبر که به آب سرد آغشته شده باشد، روی لکه را به آرامی ‌بمالید. برخی‌ها کاربرد آب اکسیژنه را به جای آب پیشنهاد می‌کنند و بعضی از قدیمی‌ترها نیز معتقدند هنگام ایجاد لکه زرد حاصل از سوختگی به خصوص روی پارچه‌های کتانی، پیازی را به دو نیم کرده و نیمه آن را بر روی لکه مالش دهید سپس آن را در آب سرد خیس کرده و به این ترتیب لکه را از بین ببرید.

بیرتک

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش اومدین . من شیوام . یازده سال و نیمه هستم . عاشق نی نی های خوشملتون هستم . ممنون که وقت گذاشتین به وبلاگم سر زدید . نظر بدین تا از کارم دلسرد نشم . ممنون
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیا تو ببین چه خبره و آدرس yesmusa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

محسن یگانه

سکوت

آرشیو کد آهنگ

دانلود همین آهنگ


Rima tools Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Rima tools

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس